OVH Community, your new community space.

1/8 - Updates on the "sold out"


coensteven
12-11-13, 13:08
En OVH-NL, worden de Kimsufi servers nog geleverd of niet anders reserveer ik een andere?(heb hier voor deze vraag ook al een mail gestuurd naar Edward).
(Nog niet voor een reservering maar de vraag over de kimsufi's)

Groet,
Coen

OVH-NL
12-11-13, 13:03
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coensteven
En nu? Kan ik dan een SP bestellen? Hoe deed u dat of hoe moet het , ii ga zowiso wel een regeling treffen. Heb al een mail gestuurd en ga ze vandaag bellen. Misschien kan de OVH Staff ook even reageren
Op dit moment kunt u alleen nog verzoeken sturen voor een reservering.

We verzamelen deze reserveringen om aan de hand hiervan in een testfase een aanbieding te sturen.

Stuur hiervoor in een email de volgende gegevens naar ons:

NIC-handle (klantennummer):
Type server:
Operating System:
Opties (extra IPs etc):
Reden/toepassing server:
Betalingstermijn:

We voegen uw verzoek dan aan onze lijst toe.

OVH-NL
12-11-13, 12:55
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daan_net
Alleen sturen ze je dan door naar het Nederlandse forum voor het laatste nieuws en dan kan je er nog niets vinden.
Het laatste nieuws komt in eerste instantie op de Franse site en wordt in de meeste gevallen binnen 24 uur op de paginas van de fillialen geplaatst.

Laatste update:

http://forum.ovh.nl/showthread.php?t=1333

daan_net
12-11-13, 11:18
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coensteven
En nu? Kan ik dan een SP bestellen? Hoe deed u dat of hoe moet het , ii ga zowiso wel een regeling treffen. Heb al een mail gestuurd en ga ze vandaag bellen. Misschien kan de OVH Staff ook even reageren
Bellen is de snelste manier qua communicatie bij OVH. Mail en forum ben je volgend jaar nog niet klaar.

coensteven
12-11-13, 07:40
En nu? Kan ik dan een SP bestellen? Hoe deed u dat of hoe moet het , ii ga zowiso wel een regeling treffen. Heb al een mail gestuurd en ga ze vandaag bellen. Misschien kan de OVH Staff ook even reageren

PS4ALL
12-11-13, 07:34
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coensteven
Vlak nadat de servers op Soldout gingen heb ik een KS16GB gereserveerd voor na de soldout. Dit kon gewoon..(bij OVH-NL). Ik ga er ook even achteraan. Er moet er vast nog wel is een vrij komen.. Trouwens als ik een reservatie heb neem ik aan dat deze na de SoldOut wel wordt uitgevoerd.
+ ik wacht al heel lang anders had ik beter een andere server kunnen kopen
Welke servers komen er eigenlijk bij soyoustart.com
Reserveren kon niet. Als je echt dringend een server nodig had, kon je dit kenbaar maken dan zou er samen op basis van je wensen een server beschikbaar komen. Ook tussentijds zou deze dan (dus tijdens Soldout) gewoon geleverd worden.

Bij de kimsufi's (isgenoeg) is/was dit echter niet mogelijk, alleen vanaf mSP. Ik vermoed dus dat er iets is misgegaan in communicatie. Want de KS16G komt niet meer terug meen ik te hebben gelezen en begrepen. Laat ik het zelfs zo zeggen, KS komt zelfs helemaal niet meer terug en is vervangen met de PS waarbij deze alleen nog voor studenten beschikbaar komt.

soyoustart.com zal waarschijnlijk de nieuwe PS servers betreffen die je op http://www.kimsufi.com/fr/ ziet staan.

coensteven
12-11-13, 07:19
Vlak nadat de servers op Soldout gingen heb ik een KS16GB gereserveerd voor na de soldout. Dit kon gewoon..(bij OVH-NL). Ik ga er ook even achteraan. Er moet er vast nog wel is een vrij komen.. Trouwens als ik een reservatie heb neem ik aan dat deze na de SoldOut wel wordt uitgevoerd.
+ ik wacht al heel lang anders had ik beter een andere server kunnen kopen
Welke servers komen er eigenlijk bij soyoustart.com

PS4ALL
11-11-13, 22:59
@coensteven - Jij hebt in Juli of Augustus besteld? Dan zou ik er nog eens achteraan gaan. Reserveren gaat verder niet.

coensteven
11-11-13, 20:57
Ik heb dus een reservatie staan op de KS16GB maar vraag me af of die ooit dan nog gaat komen :l

daan_net
11-11-13, 17:51
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PS4ALL
Als je dus een beetje op de hoogte wilt blijven omtrent het aanbod, kun je dus beter even de Franse en Nederlandse sites in de gaten houden.
Alleen sturen ze je dan door naar het Nederlandse forum voor het laatste nieuws en dan kan je er nog niets vinden.

PS4ALL
11-11-13, 11:31
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coensteven
Waarneer gaat OVH-NL de Dedicated servers op de site aanbieden van Kimsufi & de rest?
Kimsufi zal voor wat ik begrepen heb, alleen nog voor studenten worden. Quote;

Étudiants et auto-formation
Passez de la théorie à la pratique avec un serveur qui vous accompagnera tout au long de votre cursus universitaire et au-delà, pour vous faire découvrir les possibilités des serveurs dédiés. Découvrez le métier de sysadmin et enrichissez vos compétences.
Studenten en zelfstudie
Gaan van theorie naar praktijk met een server die je zal begeleiden tijdens uw universitaire studies en daarbuiten, om u te helpen ontdekken de mogelijkheden van dedicated servers. Ontdek de kunst van sysadmin en je vaardigheden te verbeteren.

Ga er dus maar vanuit dat Kimsufi's / Isgenoeg servers niet meer beschikbaar komen en 'gewone' consumenten gebruik moeten gaan maken van het goedkoopste aanbod via ovh.nl.

In Frankrijk biedt OVH inmiddels al weer een server type aan.


Als je dus een beetje op de hoogte wilt blijven omtrent het aanbod, kun je dus beter even de Franse en Nederlandse sites in de gaten houden.

coensteven
11-11-13, 11:07
Waarneer gaat OVH-NL de Dedicated servers op de site aanbieden van Kimsufi & de rest?

PS4ALL
04-11-13, 18:44
Als Nederland overbezet is krijg je vaak een Engelse persoon aan de lijn. Ik denk dat als je ze belt, en vraagt om Engelse support het ook geen probleem is.

Ga er overigens niet vanuit dat je direct of sneller oplossingen krijgt. OVH regel no #1 alles gaat via support, ook technische problemen. Alles wordt vanaf dat punt naar OVH Frankrijk gestuurd en pas dan mogelijk opgelost.

Spxify
04-11-13, 14:25
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PS4ALL
Een hoofdkantoor is er al, in Frankrijk. Ieder land heeft een eigen z.g.n. kantoor.

Persoonlijke support krijg je niet meer als Kimsufi klant. Voor servers vanaf de (m)SP range heb je recht op support. Dit kan in het Nederlands en volgens mij in het escalatie ticket systeem zelfs in het Frans en Engels.
Excuses, ik bedoelde een hoofdkantoor voor support (waar alle support departments van alle landen zitten, uitzondering van de VS). Ik heb het niet zo met de Nederlandse support (no offense), het is voor mij makkelijker om problemen in het Engels op te lossen.

coensteven
03-11-13, 14:35
Komt er al schot in dat de dedi's weer in verkoop gaan

PS4ALL
31-10-13, 19:36
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spxify
Dat denk ik helaas ook... Ik zou graag zien dat OVH support een hoofdkantoor krijgt en support in het Engels en Frans geleverd wordt, evt. zelfs een centrale website voor OVH. Helaas zit dat er niet in met het nieuwe bedrijfsplan...
Een hoofdkantoor is er al, in Frankrijk. Ieder land heeft een eigen z.g.n. kantoor.

Persoonlijke support krijg je niet meer als Kimsufi klant. Voor servers vanaf de (m)SP range heb je recht op support. Dit kan in het Nederlands en volgens mij in het escalatie ticket systeem zelfs in het Frans en Engels.

Spxify
30-10-13, 20:40
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PS4ALL
Zou best wel kunnen, ik denk alleen dat de votes door Nederlandse klanten zoals gewoonlijk met een korreltje zout wordt genomen.
Dat denk ik helaas ook... Ik zou graag zien dat OVH support een hoofdkantoor krijgt en support in het Engels en Frans geleverd wordt, evt. zelfs een centrale website voor OVH. Helaas zit dat er niet in met het nieuwe bedrijfsplan...

PS4ALL
30-10-13, 19:04
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spxify
Hoe zit het met de "vote"? Kunnen Nederlandse klanten hier ook aan meedoen?
Zou best wel kunnen, ik denk alleen dat de votes door Nederlandse klanten zoals gewoonlijk met een korreltje zout wordt genomen.

Spxify
30-10-13, 17:03
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daniel OVH-NL
-snip-
Hoe zit het met de "vote"? Kunnen Nederlandse klanten hier ook aan meedoen?

Daniel OVH-NL
29-10-13, 16:19
Hello,


We're making good progress with the 1st test of the new range, using the new business model. But the work to be done is just huge. We're working our socks off here...

Some info:

- On the OVH website, you'll find 3 ranges of servers for 3 principal needs that we have identified. We will launch votes on the choice of servers for each range either from tomorrow or Monday. According to your choices, we will offer the servers with the most success.

- We will launch a new brand with the code name SYS. It will be a super hardware range with awesome gear at a ridiculous price, with very thorough basic support.

- We're preparing the site for brokers with all the second hand servers at very interesting prices, decreasing according to volume.
The idea is to offer the servers that we can't/don't want to offer under our brand names, from alternative outlets. The site will be in English and $.

- The "certified" Partner Programme will enable us to pay retrospective commission to customers that manage 10 + servers for end users. Remunerations will be made according to the life cycle of the range of servers.

- We're going to incorporate a discount that will depend on the life cycle of the range, with a decrease in price starting 3 months after the launch of a new range, and an automatic programme enabling discounts of up 40% off the initial price.

- There are so many changes that we have decided to take 10 days or more to explain what we're doing and what the benefits will be for different customers. This means that depending on what you do with the server, you'll be able to do it under better conditions
than before, by using one range or another.

We need to take time to explain how you can harness the power of our new offers.

- Hmm… I have loads more to say, but we need keep calm and take the time needed to explain what's in store.

Best wishes,

Octave