PS4ALL
17-09-13, 21:08
Beste klant,
De server deals die wij aanbieden zijn gebaseerd op enkele principes die het voor u aantrekkelijk moeten maken, zijn:
- geen installatie kosten
- geen verplichtingen
- maandelijkse betalingen
- regelmatig nieuwe mogelijkheden
Er zijn meer dan 100.000 servers in onze datacentra, en hiermee hebben wij tot op heden nog geen problemen ondervonden. De enorme toeloop van nieuwe klanten en bestellingen hebben ons ertoe bewogen een limiet in te stellen van 2 nieuwe servers per klant per maand. Regelmatig moesten wij installatiekosten in rekening brengen voor een paar manden en dit werkte zeer goed.
Tussen 100.000 en 150.000 servers, begonnen wij te ontdekken dat er problemen optraden in de zin van omzetten.
Wat is omzet? Omzet is wanneer onze bestaande klanten die servers huren, besluiten om nieuwe servers te bestellen die de oude vervangen. Dit is geen probleem wanneer de oude servers voor 2-3 jaar gehuurd is of wanneer wij de oude server opnieuw kunnen verhuren voor 2-3 jaar als een Kimsufi server. Maar met 150.000 servers, en het huidige aantal klanten die een opnieuw een server huren voor 3-6 maanden groeide enorm. De oude servers worden daarentegen zelfs commercieel te snel achterhaald.
Vandaag hebben we 170.000 servers en sinds de nieuwe range is geupdate begin Augustus, hierdoor is de omzet versneld te groot geworden. We kunnen niet langer genoeg servers leveren om bij te blijven met het leveren van servers voor nieuwe projecten of nieuwe klanten. De levertijd is voor iedereen te lang en we kunnen zeggen dat de technische medewerkers het niet meer kunnen bijbenen.
170.000 servers worden reeds verhuurd, we hebben geen probleem te melden en we verwachten geen veranderingen. Alles draait perfect en wij zijn niet van plan iets te veranderen. Het probleem is alleen de bestellingen voor nieuwe servers.
Hoe kunnen we de omzet veranderen?
------------------------------------------------
Wij denken dat we een betere weg kunnen vinden om servers binnen 1 uur te kunnen leveren met het beheren van 200.000 of zelfs 300.000 servers. Maar een dergelijke verandering moet worden besproken met onze monteurs.
We zijn begonnen enkele veranderingen door te voeren op bijvoorbeeld IP Failover, maar we moeten verder kijken. We hebben meerdere paden die we kunnen bewandelen, maar als we beginnen met het hier en daar aanpassen van dingen, dan zal niemand hier nog iets van begrijpen.
En dus ondanks dat wij 10.000 servers klaar hebben staan voor levering in alle ranges en datacentra, hebben wij moeten besluiten alle nieuwe bestellingen tijdelijk onmogelijk te maken en de servers op status 'Uitverkocht' te plaatsen. Deze keus is van toepassing voor alle OVH klanten in Frankrijk, Europa, Canada en USA. Bestellingen die reeds geplaatst zijn, zullen worden geleverd maar nieuwe bestellingen worden tijdelijk niet langer geaccepteerd.
De "Sold Out / Uitverkocht" actie, geeft ons de mogelijkheid om de verkopen te analyseren over de laatste paar maanden. Dit om te kunnen begrijpen hoe het zit met de omzet die iedere individuele klant genereerd.
We zullen hierna de servers weer gaan aanbieden in gelimiteerde oplagen (batches van 100 servers) en nieuwe principes om hieropvolgend opnieuw te analyseren wat er gebeurd is, enz. enz. tot we de juiste manier hebben gevonden
die ons de mogelijkheid geven om:
- servers zo snel mogelijk aan klanten te kunnen leveren
- zeer unieke en interessante aanbiedingen
- verhogen van klanten loyaliteit ten aanzien van hun servers
Op het zelfde moment, versnellen wij het herschrijven van de API v6 in de zin van domeinnamen, emails, webhosting, dedicated servers. Het zelfde geldt voor Manager v6 die spoedig Manager v3 zal vervangen voor het einde van het jaar. voor alle diensten die wij onze klanten bieden.
We zullen dan tevens in staat zijn bank card, automatisch verlengen aan te bieden in Europa en Canada. Kort samengevat, we gaan ons tijdens deze "Sold out / Uitverkocht" periode, focussen op interne middelen niet om te groeien, maar om het onze backoffice als ook technische medewerkers het werk te vereenvoudigen.
Heeft u in de tussentijd nieuwe projecten waarbij u nieuwe servers nodig heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen zodat u handmatig een bestelling kunt plaatsen. We hebben voldoende servers in voorraad maar we willen en kunnen deze niet aanbieden op de huidige wijze.
We hopen op jullie begrip en terugkoppeling waarmee wij u en onze medewerkers kunnen helpen, dit zal ons in staat stellen ons werk te doen zonder iedere 6 maanden, de regels te hoeven veranderen omdat we 200.000 of 300.000 servers in onze datacentra hebben staan. Dit is een goed moment om te discussiėren en informatie uit te wisselen om tot een idee te komen waarop niemand anders op gekomen was.
Best wishes,
Octave
De server deals die wij aanbieden zijn gebaseerd op enkele principes die het voor u aantrekkelijk moeten maken, zijn:
- geen installatie kosten
- geen verplichtingen
- maandelijkse betalingen
- regelmatig nieuwe mogelijkheden
Er zijn meer dan 100.000 servers in onze datacentra, en hiermee hebben wij tot op heden nog geen problemen ondervonden. De enorme toeloop van nieuwe klanten en bestellingen hebben ons ertoe bewogen een limiet in te stellen van 2 nieuwe servers per klant per maand. Regelmatig moesten wij installatiekosten in rekening brengen voor een paar manden en dit werkte zeer goed.
Tussen 100.000 en 150.000 servers, begonnen wij te ontdekken dat er problemen optraden in de zin van omzetten.
Wat is omzet? Omzet is wanneer onze bestaande klanten die servers huren, besluiten om nieuwe servers te bestellen die de oude vervangen. Dit is geen probleem wanneer de oude servers voor 2-3 jaar gehuurd is of wanneer wij de oude server opnieuw kunnen verhuren voor 2-3 jaar als een Kimsufi server. Maar met 150.000 servers, en het huidige aantal klanten die een opnieuw een server huren voor 3-6 maanden groeide enorm. De oude servers worden daarentegen zelfs commercieel te snel achterhaald.
Vandaag hebben we 170.000 servers en sinds de nieuwe range is geupdate begin Augustus, hierdoor is de omzet versneld te groot geworden. We kunnen niet langer genoeg servers leveren om bij te blijven met het leveren van servers voor nieuwe projecten of nieuwe klanten. De levertijd is voor iedereen te lang en we kunnen zeggen dat de technische medewerkers het niet meer kunnen bijbenen.
170.000 servers worden reeds verhuurd, we hebben geen probleem te melden en we verwachten geen veranderingen. Alles draait perfect en wij zijn niet van plan iets te veranderen. Het probleem is alleen de bestellingen voor nieuwe servers.
Hoe kunnen we de omzet veranderen?
------------------------------------------------
Wij denken dat we een betere weg kunnen vinden om servers binnen 1 uur te kunnen leveren met het beheren van 200.000 of zelfs 300.000 servers. Maar een dergelijke verandering moet worden besproken met onze monteurs.
We zijn begonnen enkele veranderingen door te voeren op bijvoorbeeld IP Failover, maar we moeten verder kijken. We hebben meerdere paden die we kunnen bewandelen, maar als we beginnen met het hier en daar aanpassen van dingen, dan zal niemand hier nog iets van begrijpen.
En dus ondanks dat wij 10.000 servers klaar hebben staan voor levering in alle ranges en datacentra, hebben wij moeten besluiten alle nieuwe bestellingen tijdelijk onmogelijk te maken en de servers op status 'Uitverkocht' te plaatsen. Deze keus is van toepassing voor alle OVH klanten in Frankrijk, Europa, Canada en USA. Bestellingen die reeds geplaatst zijn, zullen worden geleverd maar nieuwe bestellingen worden tijdelijk niet langer geaccepteerd.
De "Sold Out / Uitverkocht" actie, geeft ons de mogelijkheid om de verkopen te analyseren over de laatste paar maanden. Dit om te kunnen begrijpen hoe het zit met de omzet die iedere individuele klant genereerd.
We zullen hierna de servers weer gaan aanbieden in gelimiteerde oplagen (batches van 100 servers) en nieuwe principes om hieropvolgend opnieuw te analyseren wat er gebeurd is, enz. enz. tot we de juiste manier hebben gevonden
die ons de mogelijkheid geven om:
- servers zo snel mogelijk aan klanten te kunnen leveren
- zeer unieke en interessante aanbiedingen
- verhogen van klanten loyaliteit ten aanzien van hun servers
Op het zelfde moment, versnellen wij het herschrijven van de API v6 in de zin van domeinnamen, emails, webhosting, dedicated servers. Het zelfde geldt voor Manager v6 die spoedig Manager v3 zal vervangen voor het einde van het jaar. voor alle diensten die wij onze klanten bieden.
We zullen dan tevens in staat zijn bank card, automatisch verlengen aan te bieden in Europa en Canada. Kort samengevat, we gaan ons tijdens deze "Sold out / Uitverkocht" periode, focussen op interne middelen niet om te groeien, maar om het onze backoffice als ook technische medewerkers het werk te vereenvoudigen.
Heeft u in de tussentijd nieuwe projecten waarbij u nieuwe servers nodig heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen zodat u handmatig een bestelling kunt plaatsen. We hebben voldoende servers in voorraad maar we willen en kunnen deze niet aanbieden op de huidige wijze.
We hopen op jullie begrip en terugkoppeling waarmee wij u en onze medewerkers kunnen helpen, dit zal ons in staat stellen ons werk te doen zonder iedere 6 maanden, de regels te hoeven veranderen omdat we 200.000 of 300.000 servers in onze datacentra hebben staan. Dit is een goed moment om te discussiėren en informatie uit te wisselen om tot een idee te komen waarop niemand anders op gekomen was.
Best wishes,
Octave