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KS SP en Sold Out


PS4ALL
03-09-13, 18:00
Hello,

Since the end of July, our new range of servers has been immensely popular. We receive astronomical numbers of orders every day and we would like to thank you having confidence in us.

We thought we would make up for delays during the holidays and be able to deliver in 1hr again from September 1st. However, we realise that we are not managing to deal with order quantities greater than our current production capacity, despite the fact that it was doubled in August. And after the record number of servers delivered in August (almost 20,000 servers!), the month of September looks to be even more intense.

Managing a high growth issue in a country undergoing an economic crisis may seem to go against current trends, and it's an extremely interesting issue to deal with. However, our teams have been under pressure for 5 weeks and fatigue is starting to set in. And then we don't just do dedicated servers here at OVH, we also do hosting, which requires a lot of manpower, as well as domain names, ADSL, VoIP, Cloud etc...

Basically, we must balance the internal pressure, and then make sure we maintain our commitments.

So we decided not to accept further orders for the KS and SP ranges, which are now "Sold Out", and to concentrate on delivering outstanding orders before taking any new ones again. In short, we must keep to our commitment to deliver servers according to the delivery times stated on the website. We estimate that we will need 2 to 3 weeks to work through all the backlogs. We will then look at what must be done to handle this growth more effectively, knowing that in terms of production capacity, we will not be able to exceed what we did in the month of August.

With the FS, EG, MG, HG servers, we're also seeing strong growth, but we think we'll be able to the catch up with the backlogs within a week on these 4 product ranges, and be able to deliver within 1hr by the end of the week.

In the past, we already had to deal with this kind of issue and we know which strings we can pull, while having new ideas on resolving this positive (but temporary) issue.

Best wishes,

Octave

oles@ovh.net
02-09-13, 21:56
Bonjour,
Depuis fin août, nous avons une nouvelle gamme de
serveurs qui plaît énormément. Nous avons des
chiffres astronomiques de commandes chaque jour
et nous vous en remercions pour la confiance.

On pensait rattraper le retard durant les vacances
et être à nouveau en 1H à partir du 1er septembre.
Mais on constate que nous n'arrivons pas faire face
aux commandes qui sont plus nombreuses que les
capacités de production que nous avons actuellement
et ceci malgré le fait qu'on les a doublé en Août.
Et après le mois d'août record en nombre de serveurs
livrés (presque 20000 serveurs !!) le mois de septembre
s'annonce encore plus rapide.

Dans un pays en crise, gérer un problème d'une forte
croissance peut paraître à contre courant et c'est
une problématique extrement intéressante à gérer. Mais
les équipes sont sous pression depuis 5 semaines et
la fatigue commence à se resentir. Puis il n'y a pas que
les serveurs dédiés chez Ovh, il y a le mutu sur lequel
on bosse beaucoup, les noms de domaines, l'adsl, le
voip, le cloud .. Bref, il faut équilibrer un peu la
pression en interne puis il faut qu'on tienne nos
engagements.

Nous avons donc décidé de mettre en "sold out" la
gamme KS et la gamme SP, et livrer d'abord le retard
avant de reprendre de nouvelles commandes. En bref,
il faut qu'on tienne nos engagement de livraison de
serveurs suivant les délais qu'on annonce sur le site.
On pense qu'il nous faudra 2 à 3 semaines pour livrer
tout ce retard. En suite on va regarder ce qu'il faut
faire pour mieux maîtriser cette croissance sachant
qu'en terme de quantité à produire on ne va pas pouvoir
faire mieux que ce qu'on a fait en mois d'août.

Les serveurs FS, EG, MG, HG connaissent une forte
croissance aussi, mais on pense qu'on arrivera à
rattraper le retard dans la semaine sur ces 4
références et être en 1H à partir de la fin de la
semaine.

Dans le passé nous avons déjà eu à gérer ce genre de
problématiques et on connaît les ficelles sur lesquelles
on peut tirer, tout en ayant des idées nouvelles pour
résoudre cette problématique très positive qui reste
temporaire.

Amicalement
Octave