OVH Community, your new community space.

Mini SP

nexxion
22-08-13, 23:50
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OVH-NL
Er zijn ondertussen zoveel klanten, die van dit alternatief gebruik hadden gemaakt, dat dit inderdaad niet meer werkt. De optie is momenteel uit de Manager gehaald.
Ach ja ik wacht nog steeds :P

OVH-NL
22-08-13, 15:05
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nexxion
Dat is dus nu niet meer zo :P (Heb mijn server besteld op de 14de.. Kan nog wel een week duren)
Er zijn ondertussen zoveel klanten, die van dit alternatief gebruik hadden gemaakt, dat dit inderdaad niet meer werkt. De optie is momenteel uit de Manager gehaald.

nexxion
21-08-13, 04:26
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PS4ALL
Dat kan natuurlijk niet. De enigste betaling die OVH NL kan bevestigen is die van handmatige betalingen via haar bankrekening voor wat ik mij kan herinneren. NL heeft n.l. geen toegang tot paypal betalingen (paypal.com), betalingen via iDeal worden geautomatiseerd afgehandeld.

Bij bestellingen van servers vanaf mSP worden zelfs (voor wat ik begrepen heb) iDeal en Paypal betalingen volledig geautomatiseerd gecontroleerd middels geautomatiseerde (cron)jobs tenzij de betaling niet helemaal lekker is verlopen via de iDeal of PayPal api's dan moet er wel handmatig worden gecontroleerd.

Ook niet helemaal waar. Toen ik liet weten dat ik akkoord ging met een 100Mbps verbinding, hebben ze handmatig e.e.a. in orde gemaakt waarna vervolgens de server als nog op een Gbit verbinding werd gezet in RBX.

Het is geen garantie, maar als je akkoord gaat met 100Mbps (tijdelijk) is de kans al groter dat je server eerder wordt opgeleverd.
Dat is dus nu niet meer zo :P (Heb mijn server besteld op de 14de.. Kan nog wel een week duren)

PS4ALL
20-08-13, 21:12
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rwedding
Laat je niks wijs maken wat levertijd betreft op de website, daar klopt niks van. Beste om support te bellen, vragen welke server snel beschikbaar is, direct bestellen en daarna direct weer bellen om handmatig bestelling te bevestigen.
Dat kan natuurlijk niet. De enigste betaling die OVH NL kan bevestigen is die van handmatige betalingen via haar bankrekening voor wat ik mij kan herinneren. NL heeft n.l. geen toegang tot paypal betalingen (paypal.com), betalingen via iDeal worden geautomatiseerd afgehandeld.

Bij bestellingen van servers vanaf mSP worden zelfs (voor wat ik begrepen heb) iDeal en Paypal betalingen volledig geautomatiseerd gecontroleerd middels geautomatiseerde (cron)jobs tenzij de betaling niet helemaal lekker is verlopen via de iDeal of PayPal api's dan moet er wel handmatig worden gecontroleerd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rwedding
Dit is ook geen garantie maar wel de snelste methode en dat aanpassen naar 100Mb is maar een wassen neus, maakt niets uit.
Ook niet helemaal waar. Toen ik liet weten dat ik akkoord ging met een 100Mbps verbinding, hebben ze handmatig e.e.a. in orde gemaakt waarna vervolgens de server als nog op een Gbit verbinding werd gezet in RBX.

Het is geen garantie, maar als je akkoord gaat met 100Mbps (tijdelijk) is de kans al groter dat je server eerder wordt opgeleverd.

rwedding
20-08-13, 17:47
Laat je niks wijs maken wat levertijd betreft op de website, daar klopt niks van. Beste om support te bellen, vragen welke server snel beschikbaar is, direct bestellen en daarna direct weer bellen om handmatig bestelling te bevestigen.

Dit is ook geen garantie maar wel de snelste methode en dat aanpassen naar 100Mb is maar een wassen neus, maakt niets uit.

nexxion
17-08-13, 02:57
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PS4ALL
Als het goed is kun je via de OVH Manager aangeven dat je 'tijdelijk' akkoord gaat met een 100Mbits verbinding. Ik begreep vanmiddag na wat overleg met OVH dat er een nieuwe functie aan de manager is toegevoegd.

Dit zou moeten staan bij:
Administratie => Mijn Facturen => Bestellingen in Behandeling.

Tenminste, voor wat ik begrepen heb is dit ook op de mSP van toepassing.
Dat heb ik dus gedaan, Nu wachten totdat mijn 2de mSP server online is zodat ik verder kan gaan met mijn "business"

PS4ALL
16-08-13, 21:08
Dat heb ik gedaan (Het is nu na 19:00 dus kan niet meer bellen, Het zal wel automatisch gaan)
Als het goed is kun je via de OVH Manager aangeven dat je 'tijdelijk' akkoord gaat met een 100Mbits verbinding. Ik begreep vanmiddag na wat overleg met OVH dat er een nieuwe functie aan de manager is toegevoegd.

Dit zou moeten staan bij:
Administratie => Mijn Facturen => Bestellingen in Behandeling.

Tenminste, voor wat ik begrepen heb is dit ook op de mSP van toepassing.

nexxion
16-08-13, 20:58
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spxify
Hoi,

Het is mogelijk om de mSP tijdelijk op een 100 Mbit switch te laten leveren. Ze wachten nog op de Gigabit switches, maar ze zullen je upgraden wanneer mogelijk, op deze manier heb je je server toch nog eerder. Even OVH bellen en het is zo gebeurd!

- Spxify
Dat heb ik gedaan (Het is nu na 19:00 dus kan niet meer bellen, Het zal wel automatisch gaan)

Spxify
08-08-13, 20:07
Dan wacht ik nog een paar uur, bedankt!

PS4ALL
08-08-13, 19:32
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spxify
M'n failover IPs duren ook erg lang... Hoe lang duurt dit normaal om te leveren?
Duurde bij mij net geen 24 uur, eergisteren besteld en werden gisterenavond geleverd. Lijkt erop dat de KS's invloed hebben op de failover bestellingen.

Spxify
08-08-13, 19:28
M'n failover IPs duren ook erg lang... Hoe lang duurt dit normaal om te leveren?

PS4ALL
08-08-13, 16:53

mSP leveringen met als locatie #SBG worden Zondag geleverd. Bestellingen van voor 30 Juli met als locatie #RBX worden geleverd voor het einde van de week.

PS4ALL
07-08-13, 17:22
Mijn bestelling (afgelopen zaterdag) voor de mSP is gisterenavond opgeleverd op een voor wat ik gezien heb 1Gbit/s verbinding. Dit overigens wel in Roubaix 1 omdat ik de verbinding naar SBG (Strasbourg 1) niet al te denderend vond.

Spxify
07-08-13, 16:57
Hoi,

Het is mogelijk om de mSP tijdelijk op een 100 Mbit switch te laten leveren. Ze wachten nog op de Gigabit switches, maar ze zullen je upgraden wanneer mogelijk, op deze manier heb je je server toch nog eerder. Even OVH bellen en het is zo gebeurd!

- Spxify

cloudy
01-08-13, 15:26
Hoi,

Hetzelfde probleem hier. Zondag besteld en 72 uur later nog niets. Medewerkers vertellen dat het nog wel een paar dagen kan gaan duren. Geen idee hoeveel een paar dagen is?

Cloudy

PS4ALL
30-07-13, 12:07
Ik heb RBX
Dit is de maximale beschikbaarheid binnen NN uur. Ze zijn de stock dus aan het aanvullen met nieuwe servers (nieuwe hardware is gearriveerd). Iemand die nu een bestelling plaatst heeft de kans dat men binnen die tijd met de server aan de gang kan gaan.

EDIT: En mijn server is nog steeds niet online......
Ik vermoed dat je tussen nu en een paar uurtjes wel aan de gang kunt.

nexxion
30-07-13, 11:05
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nl2dav
Ik zie getallen bij beschikbaarheid staan dus ik neem aan dat het uitleveren begonnen is.

Vreemd dat online.fr servers zomaar ineens uitzet ik heb drie weken betalingsherinneringen moeten negeren voordat men uiteindelijk besloot om de handel uit te gooien.
Ik heb RBX

EDIT: En mijn server is nog steeds niet online......

nl2dav
30-07-13, 10:29
Ik zie getallen bij beschikbaarheid staan dus ik neem aan dat het uitleveren begonnen is.

Vreemd dat online.fr servers zomaar ineens uitzet ik heb drie weken betalingsherinneringen moeten negeren voordat men uiteindelijk besloot om de handel uit te gooien.

nexxion
29-07-13, 10:37
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nl2dav
Dus je besteld een server zonder een backup machine achter de hand te hebben. Dat is wel een goede strategie, mooi man.

Nee... Online.fr heeft mn server uitgedaan (Heb ofc wel een backup)

EDIT: net gebeld naar ovh en ze zeggen dat het nog 3-5 dagen kan duren.. (En als ik geluk heb vandaag)

nl2dav
29-07-13, 05:00
(Heb de server namelijk vandaag nodig want mijn klanten beginnen te zeuren (Elk uur dat mn server offline is kost het me geld))
Dus je besteld een server zonder een backup machine achter de hand te hebben. Dat is wel een goede strategie, mooi man.

nexxion
28-07-13, 10:36
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OVH-NL
Hallo Davy,

We hebben sinds de lancering 2 dagen geleden gemerkt, dat er veel vraag was naar de Mini SP. De levertijd op de site is bij benadering maar ik verwacht, dat je server morgen, danwel maandag voor je beschikbaar zal komen.

Mocht je dringend een server nodig hebben, dan raden we je aan voor je een bestelling plaats even met onze support contact op te nemen: We kunnen dan de beschikbaarheid van een model op dat moment voor je nakijken en eventueel een alternatief aanbieden.
Oke dat wist ik niet, Maar het kan zijn dat die vandaag online komt? Of is die kans heel klein? (Heb de server namelijk vandaag nodig want mijn klanten beginnen te zeuren (Elk uur dat mn server offline is kost het me geld))

Met Vriendelijke groet,

Davy

EDIT: het is nu 72 uur later. Ik bel morgen vroeg wel even

OVH-NL
28-07-13, 00:45
Hallo,

Ik heb donderdag middag rond 3 uur de Mini SP besteld, Er stond dat de levertijd 72 uur was, Betekend dat dat de server morgen online is? Of pas na het wiekend (Heb de server wel zo snel mogelijk nodig)

Met Vriendelijke groet,

Davy
Hallo Davy,

We hebben sinds de lancering 2 dagen geleden gemerkt, dat er veel vraag was naar de Mini SP. De levertijd op de site is bij benadering maar ik verwacht, dat je server morgen, danwel maandag voor je beschikbaar zal komen.

Mocht je dringend een server nodig hebben, dan raden we je aan voor je een bestelling plaats even met onze support contact op te nemen: We kunnen dan de beschikbaarheid van een model op dat moment voor je nakijken en eventueel een alternatief aanbieden.

nexxion
28-07-13, 00:07
Hallo,

Ik heb donderdag middag rond 3 uur de Mini SP besteld, Er stond dat de levertijd 72 uur was, Betekend dat dat de server morgen online is? Of pas na het weekend (Heb de server wel zo snel mogelijk nodig)

Met Vriendelijke groet,

Davy