OVH Community, your new community space.

Partners aanvullende diensten gezocht


OVH-NL
28-07-13, 02:45
Met betrekking tot het Partner-programma en hoe dit vorm zal gaan geven: Dit wordt intern deze week verder besproken en suggesties zoals door jullie hierboven al besproken zal ik daarin meenemen.

To be continued...

OVH-NL
28-07-13, 02:40
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PS4ALL

Overigens, er is ook een ander forum ... zo dood als het hier op het OVH Forum is, zo dood is het ook op http://forum.isgenoeg.nl/ en dat is niet zo vreemd, als er geen vast clubje is die zichzelf geroepen voelt om te reageren en te helpen dan nemen ook andere mensen nauwelijks meer de moeite om überhaupt ook nog maar een enkele vraag op een forum van OVH of Isgenoeg te deponeren. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar sommige hulp vragen en de termijn die benodigd was om de vraag überhaupt beantwoord te krijgen.
We hebben dit met mekaar wel vaker besproken en ik ben het met je eens, dat er op een forum van een club als OVH er interactie moet zijn tussen zowel gebruikers onder mekaar, maar ook medewerkers van OVH zelf. Anders kun je je vraag beter op een veelbezocht forum als bv. Webhostingtalk of Tweakers.net zetten.

Aangezien het NL Team zich nu langzaam uibreidt, kan dit verwaarloosde "kindje" weer opgepakt worden en een nieuwe start maken.

Wat het forum op de IsGenoeg-site betreft: Van het concept van een aparte pagina voor IsGenoeg is al een tijd geleden afgestapt en alles is samengevoegd met de OVH.NL-pagina zelf. Bovendien is dat forum niet te vinden als je er niet specifiek vanaf weet. Op dit moment lijkt het me handiger om dit als onderdeel van forum.ovh.nl te maken:

http://forum.ovh.nl/forumdisplay.php?f=14

patrickekkel
17-06-13, 22:37
Voorheen was ik ook zeer actief op dit forum

Totdat mijn account werd verwijderd net zoals die van Tim (freakt)
Men moet dan de regels aanpassen waarin het mogelijk maakt om de klant van ovh een aanbieding te doen voor het oplossen van een probleem al dan niet tegen betaling.

Ik zelf ben zeer actief op webhostintalk en daar werken wij ook zo.
En veel mensen zijn zo al geholpen.
Enkel als men iets niet snapt zullen ze geen copy past moeten doen als er een uitleg wordt gegeven op het forum

PS4ALL
17-06-13, 18:53
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door patrickekkel
Of je stuurt ze door naar het forum.
Krijg je gelijk wat meer leven op dit forum.

Er zijn zat mensen die kunnen helpen. al dan niet tegen betaling.
Niet iedereen weet even met een beetje uitleg via een forum het e.e.a. te verrichten. Iedereen heeft zo een eigen wijze van uitleggen, en vaak reageren er meerdere mensen met een verschillend antwoord.

Je moest eens weten hoe vaak ik in het begin (jaren terug) servers onderuit kreeg met al die verschillende informatie die volgens iedereen juist goed zou moeten zijn maar averechts bleek te werken met alle gevolgen van dien. Het is daarom juist verstandiger/gemakkelijker voor (andere) klanten om 1 op 1 te communiceren en handelen dan wanneer meerdere mensen zich ermee bemoeien.

Waarom ik weer n's af en toe kom op dit forum? Sja, verveling die ik sommige minuten even heb. Straks als 't weer wat drukker is ziet men mij hier een tijdje niet.

Overigens, er is ook een ander forum ... zo dood als het hier op het OVH Forum is, zo dood is het ook op http://forum.isgenoeg.nl/ en dat is niet zo vreemd, als er geen vast clubje is die zichzelf geroepen voelt om te reageren en te helpen dan nemen ook andere mensen nauwelijks meer de moeite om überhaupt ook nog maar een enkele vraag op een forum van OVH of Isgenoeg te deponeren. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar sommige hulp vragen en de termijn die benodigd was om de vraag überhaupt beantwoord te krijgen.

patrickekkel
17-06-13, 18:20
Of je stuurt ze door naar het forum.
Krijg je gelijk wat meer leven op dit forum.

Er zijn zat mensen die kunnen helpen. al dan niet tegen betaling.

PS4ALL
14-06-13, 21:02
Klinkt natuurlijk allemaal leuk en erg aanlokkelijk, maar is er meer informatie over bekend waaraan men zoal moet denken hoe dit werkt ?

Is het bijvoorbeeld het doel, dat OVH de klant(en) met problemen naar de partner stuurt en hoe wordt dit alles dan verder afgehandeld ? Staat OVH dan garant bij eventuele vervolg problemen of is dit allemaal voor risico van de klant(en) die al problemen hebben ?

Hoe ziet OVH dit verder op financieel vlak, doet de partner dit belangeloos op non-profit basis of staat hier een financiële bijdrage tegenover ?


Zoals het nu uitgelegd wordt, komt het erop neer dat partners problemen zouden kunnen gaan oplossen om klanten die problemen ervaren te behouden. Voor OVH is het in dat geval een win situatie maar voor de partner lijkt er dan niets in te zitten. Het zou hierom misschien een idee zijn het idee wat beter te omschrijven zodat het ook aantrekkelijk wordt voor potentiële partners.

OVH-NL
14-06-13, 16:47
Het is u mogelijk bekend, dat alle diensten bij OVH self-managed zijn. We krijgen echter regelmatig een verzoek tot ondersteuning. Denk daarbij aan hulp bij het overzetten of troubleshooting van een website, configuratie en migratie van een server etc.

Om aan deze behoefte tegemoet te komen zijn we op zoek naar klanten, die hun specialistische dienst aan andere klanten willen verlenen. Op deze manier kunnen we nieuwe business creëren voor de aanbieders van hun dienst en onze klanten anderzijds een totaalpakket bieden.

Mocht u geïnteresseerd zijn, stuur ons dan een email naar support@ovh.nl waarbij u zich kandidaat stelt en geef daarbij aan, welke diensten u kunt ondersteunen.

Alvast bedankt,

Het OVH NL Team