OVH Community, your new community space.

vraagje aan mede servergebruiker


Rub3n
15-04-09, 12:14
kheb ook een TMF server draaien.

(Hé Casbuur! Mede DE-er:P)

Ik weet alleen nog niet wat ik met me TMF server aanmoet:P Ik zit toch vaak in de servers van me clan.

toucher
14-04-09, 23:26
Doob! hoeveel slots en op welke tickrate draai je de server? En regged hij goed?

Casbuur
14-04-09, 22:18
de desktop gebruik ik ook alleen om dingen een beetje uit te vinden
ik probeer wel telkens de command line te gebruiken, maar voor sommige dingen is het toch handiger om het via de desktop te zien.

SID6581
14-04-09, 21:29
Ik zou je idd ook aanraden om je te verdiepen in de commandline. De cpu en geheugen van de servers zijn niet echt heel ruim. Je hebt iedere cycle nodig

doob
14-04-09, 21:24
ik zou toch wat meer gaan google op linux commands ofzo
Ik raad zelf de desktop af omdat deze veel ram geheugen gebruikt, en aangezien je ook een game-server wil draaien.

ik heb zelf nu alleen nog een counter-strike source server draaien en het kost de server echt veel geheugen (jammer genoeg)

jerbob92
14-04-09, 21:04
Ik heb een Trackmania Nations Forever server draaien op mijn bak! Werkt perfect(Ubuntu 8.10 danwel) misschien overstappen?

l4mer
14-04-09, 15:48
Zoek eens op NX (NoMachine NX). VNC is een andere manier, maar NX is een stuk sneller en fijner imo, zeker als je Gnome gebruikt.

Casbuur
14-04-09, 15:34
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesper
Google eens, Installing Gnome on CentOS, of iets dergelijks.

Zullen heel veel tuts uitrollen

Dat je een access denied message krijgt, kan zijn om dat het desbetreffende account niet wordt toegelaten door je SSH Server, of je typt je wachtwoord verkeerd
Ik dank u.

Dan is mijn volgende vraag: Hoe kan je dan op je grafisch werkblad komen als je zelf op een Windows pc draait?

Jesper
14-04-09, 15:16
Google eens, Installing Gnome on CentOS, of iets dergelijks.

Zullen heel veel tuts uitrollen

Dat je een access denied message krijgt, kan zijn om dat het desbetreffende account niet wordt toegelaten door je SSH Server, of je typt je wachtwoord verkeerd

Casbuur
14-04-09, 15:01
Welke servertype kan je het beste gebruiken om een gameserver op te zetten, maar je niet weet hoe je precies met een terminalserver om moet gaan? Kan je dan het beste Ubuntu Desktop gebruiken? Of bijvoorbeeld met CentOS een gnome x window systeem installeren? En hoe doe je dat dan?

Ik wil namelijk een Trackmania Nations Forever server maken op mijn dedi, maar het wil nog niet lukken. Telkens als ik alle bestanden erop heb staan en met putty wilt opstarten, geeft de server een access denied bericht. Terwijl ik, toen ik op een oude computer Centos 5.3 had, wel startte met terminalserver. (Ik had toen ook nog het grafisch werkblad geinstalleerd.)