OVH Community, your new community space.

Suggesties? Opmerkingen?

nl2dav
28-03-13, 15:11
DDOS protectie ontbreekt, filtered IP's via 10 Gbit(+) connectie.

Het is eigenlijk bizar dat ik daarvoor bij een andere host moet gaan kijken.

nl2dav
08-02-13, 05:49
Hmmnee, ik denk het niet. SQL servers hebben ook veel CPU kracht en geheugen nodig en ik denk dat het nodeloos ingewikkeld wordt dan.

Heel simpel gezegd komt mijn vraag cq opmerking er op neer, er is een EG 64G SSD Max waarom is er geen SP 32G SSD Max?

En nu we toch bezig zijn, ik verheug me op een eventuele komst van de nieuwe Atom processoren (met name de S1260) speciaal voor servers bij OVH.

.

Raf
05-02-13, 10:10
Wat denk je dat het beste zou zijn - een dedicated "SQL" server, met "lage" hardware/ram maar wel met 4 300GB SSD's? Enkel bereikbaar via intern, of extern ook? 100Mbps voldoende? Gigabits? Toch maar wat meer RAM?

(A la https://www.ovh.nl/dedicated_servers/backup_fs_4To.xml - geen al te snelle processor (alhoewel misschien wel meer dan 1.2 Ghz), wat GB RAM, en dan de schijven als "Belangrijkste onderdeel")

Zou dat iets zijn dat zou aanslaan? Kan ik eventueel terugkoppelen.

nl2dav
04-02-13, 16:06
Het is nog een oude server trouwens, i5-2400 16G. Heb nog geen zin gehad om een hele verhuizing op touw te zetten aangezien het belangrijkste niet gaat verbeteren, meer SSD ruimte.

Professioneel serie zijn ook meteen professionele prijzen, het gat naar EG 64G SSD Max is gewoon te groot (eerstmogelijke 300 Gb optie) ook al krijg je daar nog veel meer voor.

Alvast bedankt

Raf
04-02-13, 10:52
Grotere SSD's zijn beschikbaar, maar enkel op de high-end servers:

https://www.ovh.nl/dedicated_servers...rsonnalise.xml

Hier kun je tot 600GB SSD's verkrijgen, en wel tot 12 in dezelfde server (aka, 3.6TB in RAID1, of nog meer in RAID5)

Ik geef zeker feedback intern over het beschikbaar maken van grotere SSD's op de SP-MG reeks.

Bedankt!

nl2dav
02-02-13, 04:18
Helder.

SP 32G SSD, beheer d'r een server van (ander account).. Die is 120 Gb.. 160 Gb of 240 Gb zou welkom zijn. Is ook een beetje uit de tijd moet ik zeggen dat 120 Gb SSD.

Mega database met complexe sql queries. SSD rocks

Raf
16-01-13, 17:46
SP 16G heeft geen dataverkeer limiet, en we zijn veel flexibeler wat betreft IP's ("Duitse concurrent" geeft max een /28 per server, terwijl een SP16G al een /27 kan hebben, en de hogere servers nog meer)

Dus het is niet enkel prijs/server die je in de gaten moet houden (die kan eventueel wel wat schommelen tussen ons en concurrenten), maar ook de extra kosten die er bij komen, de beschikbaarheid van diensten en de mogelijkheden van het manager paneel

nl2dav
16-01-13, 11:09
Never mind... Ik heb blijkbaar niet goed gekeken, valt onder Linux kopje "Applicatie klaar voor gebruik".. Of althans, ik zie het nu wel.

Wat betreft die SP16G, de Duitse concurrentie heeft daar een mooie server tegenover gezet met i7-2600 en 2x3TB SATA3 disks voor eenzelfde prijs. Maar dat zullen ze vast wel weten al op het hoofdkantoor. Als ik serieus ga overwegen om m'n I3 server te upgraden dan gaat de keuze toch wel een probleem worden. Er is ook nog eens een 5TB<->10TB/maand dataverkeer verschil.

Raf
16-01-13, 10:48
nl2dav,

Ik zie inderdaad wat je bedoelt met de SP16G - zal ik doorgeven.

Kun je me wat meer informatie geven over wat je bedoelt met VPS? Normaal gezien zijn alle operating systemen voor dedicated beschikbaar ook na de eerste installatie van de server, dus ook alle toepasselijke virtualisatie-OSen.
Kun je me een voorbeeld geven van server, eerste OS en welk OS dan niet beschikbaar zou zijn?

nl2dav
12-01-13, 07:46
1) Onder kopje Xeon E3 staat SP 16G maar dat is een server met i5 cpu (naar het schijnt). Werkt verwarrend.

2) na een bestelling van een 'gewone' Linux server kan je onmogelijk de server nog herinstalleren naar VPS via de manager.

Raf
07-01-13, 11:42
Welke dingen ontbreken er nog op onze sites? Wat werkt er goed, wat niet? Welke aanbiedingen zouden jullie graag nog zien? Gidsen die jullie kunnen gebruiken?

Graag hier!

-R.