OVH Community, your new community space.

Isgenoeg beschikbaarheid binnen 24 uur?

OVH-NL
19-12-12, 17:14
We merken dat de op de site vermeldde levertijden van onze servers niet altijd accuraat zijn. Dit wordt door vele factoren veroorzaakt. Een van de oorzaken, welke OVH soms niet in de hand heeft zijn betalingen, welke niet automatisch verlopen.

Mocht u snel een server geleverd willen hebben, neem dan even telefonisch met de support contact op en we kunnen uw bestelling controleren, een betere indicatie van de levertijd geven en eventueel een alternatieve server voorstellen (die sneller geleverd kan worden).

Vriendelijke groet,

Het OVH NL Team

nl2dav
07-12-12, 19:14
Het is begin deze middag geregeld. 3 dagen dus, nouja het is nog te overleven allemaal.

Nu verhuizing voorbereiden voor vannacht.

nl2dav
07-12-12, 07:04
Ik wil niet op beheer inleveren en die webmanager van OVH is gewoon uitstekend (doch slecht vertaald maar daar ben ik onderhand wel aan gewend).

Daarnaast weet ik hoe de internationale netten van OVH werken, gewoon goed en ik heb geen idee hoe de concurrent dat geregeld heeft. Ik heb voor deze server geen i7 power nodig dus om dan 150E op jaarbasis meer uit te gaan geven (+ installatiekosten) en dan niet weten wat je krijgt qua management... Vind ik niet zo'n goed idee. Bovendien hebben ze 'daar' geen Centos 5 optie en voor de nu huidige OVH server was ik genoodzaakt een custom kernel te compilen met meer opties en dat ging vrij vlot en dat moet ik elders ook allemaal maar afwachten.

Nee tis wel okay zo. Als ze eens even opschieten gaan nu

PS4ALL
06-12-12, 19:32
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nl2dav
We zijn nu 2.5 dag verder en nog steeds geen server.

Die Duitsers kan altijd nog (weet wel wie je bedoelt), jammer dat ze voor het middensegment alleen AMD processoren hebben en geen i3/i5.
Ik weet niet wat jij verstaat onder midden segment de i3 van OVH is in verhouding tot Hetzner toch eigenlijk al best wat duurder;

Intel i3 2130 KS R-8G
8Gig geheugen
2x 1TB (softraid)
100Mbps tot max. 5TB Traffic
OVH Prijs; € 36,29 incl. BTW

Intel i7 2600
16Gig geheugen
2x 3TB (softraid)
100Mbps tot max. 10TB Traffic
Hetzner Prijs; € 49,00 incl. BTW

Het verschil van € 12,71 lijkt veel maar als je de configuratie (benchmarks) en capaciteit naast elkaar legt dan kom je erachter dat het eigenlijk best meevalt.
------
Ik maak geen reclame hoewel het er wel op lijkt, ik heb ook geen aandelen bij het genoemde bedrijf - bij geen van beide - had op zich het beste voor met OVH, maar aangezien de mentaliteit mij niet aanspreekt en ik mij toch wel erg benadeeld voel mag OVH ook wel eens weten dat er meer dan genoeg concurrentie is. Als zelf excuses onmogelijk is voor een dergelijk bedrijf of het eerlijk toegeven van fouten, dan moet je ergens een grens trekken en zo heb ik deze inmiddels dan dus ook getrokken.

Ik zie een prijsverschil van € 12,71 niet meer als 'groot' verschil in middensegment. Als je het nu zou hebben over € 20,00-€ 25,00 dan zou ik je gelijk geven, maar voor het verschil in capaciteit en configuratie een verschil van maar € 12,71 is natuurlijk wel heel erg weinig

nl2dav
06-12-12, 13:30
We zijn nu 2.5 dag verder en nog steeds geen server.

Die Duitsers kan altijd nog (weet wel wie je bedoelt), jammer dat ze voor het middensegment alleen AMD processoren hebben en geen i3/i5.

PS4ALL
06-12-12, 12:50
Ach nl2av, alles went en zo niet dan kom je net als ik en vele anderen tot de conclusie dat OVH niet de juiste partij is om mee samen te werken

Ik ben het zo'n beetje zat geworden met OVH. De telefonische support medewerkers doen hun best, maar staan met de rug tegen de muur veel dingen kunnen ze niet en moeten ze via hun interne ticket systeem of messenger doorgeven.

Na alles in totaal vele maanden geduld en meldingen over foutieve routeringen naar UPC en zelfs Ziggo. Een onbereikbaar netwerk, vage facturen maar vooral de vage mentaliteit binnen OVH heb ik begin deze maand maar besloten de 24e alles af te kappen bij OVH en lekker alles onder te brengen bij de Duitse concurrent en een Nederlandse concurrent. Soms misschien een tientje duurder.

Waar een fatsoenlijk bedrijf haar fouten toegeeft en zelfs uit coulance bedragen crediteert om de schade (en het imago) te beperken. Doet OVH er blijkbaar steeds een schepje bovenop.

Godzijdank is één ding een feit! 'Voor OVH zijn er wel 10 anderen'.

Jij laat overigens met je bericht hierboven maar weer eens zien, dat OVH het niet zo nauw neemt met het geen ze communiceren naar (potentiële) klanten.

@OVH - Bedankt voor het vertrouwen, bedankjes en crediteringen die ik als vaste klant heb gekregen voor het melden van vele netwerk problemen en vooral het geduld wat ik met jullie heb opgebracht. Maar na minstens 6-8 jaar trouwe klant en deze bedankjes (oops, die bleven uit!) is het voor mij genoeg geweest.

Note; Best effort kent Nederland overigens niet. Een dienst werkt naar behoren, of het werkt niet naar behoren. Er tussenin bestaat niet. Blijkbaar werkt dat bij de Fransen anders.

nl2dav
05-12-12, 16:12
Nou mooi niet dus.

"De tijden op de website zijn ter indicatie" aldus de support desk... We zijn inmiddels 36 uur onderweg en nog geen server (KS R-8G). Je zou zeggen waar maak je je druk over, maar ik moet een server verhuizen die verlopen gaat. Bovendien moet je geen tijden neerzetten als je ze niet waar kan maken, daar hebben we de NS al voor.

Zal iedereen hier op de hoogte houden van de voortgang. 2, 3, 5 dagen, een week. Ben benieuwd.