Oorspronkelijk geplaatst door
nyan
ik heb tele2 internet en 24/7 ssh aan naar een van mijn ovh servers en nergens last van...
als er problemen zijn kan je een mtr (mytraceroute) doen naar je server, daar kan je zien waar de packets droppen..
Een mtr heeft vaak geen zin, een mtr toont namelijk niet wat de snelheid is. Als ik kijk naar mtr's die ik heb naar diverse andere partijén dan zie ik vaak dat de ping latency's hier soms zelfs hoger zijn, maar ik wel mijn volledige snelheid benut die ik afneem bij mijn ISP (UPC).
De mtr van OVH toonde mij de afgelopen dagen (c.q. maanden) een veel te hoge response tijd, alleen mocht ik al blij zijn met max. 200Kbytes even simpel uitgelegd -> 1,4Gb duurde meer dan 3 uur om te downloaden!.
De MTR toonde dus eigenlijk helemaal niets qua extreem hoge response tijden. Overigens kun je zelfs 100% loss hebben en zelfs dan nog op volle snelheid downloaden. Een MTR kan als hulp dienen maar in geval van OVH telt er nog veel meer.
Inmiddels heb ik diverse partijen aangeschreven (gemailed) en heeft OVH het probleem opgelost. UPC klanten hebben weer 14 tot 17ms aan ping response tijden op hun servers, en voor zover mogelijk de volledige snelheid - voor zover de diverse netwerken e.d. te toelaten.