OVH Community, your new community space.

Beroerde verbindingen de laatste dagen


PS4ALL
15-05-12, 23:09
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nl2dav
Deze is wel interessant trouwens; http://status.ovh.net/?do=details&id=2753
Als je een hosting account hebt wel inderdaad, als je een dedicated server hebt is dit niet van toepassing. Ik meen dat webhosting zich bevind in RBX-1 en Dedicated Servers zijn verspreid over 1, 2 en 3 waarbij 3 de meest voor komende is.

Arie
13-05-12, 00:27
Al jaren blij met mn server bij OVH. Heb zelf ziggo en hoor anderen er nauwelijks over (ligt vaker aan hunzelf). Hangt misschien af hoe collega klanten omgaan binnen een bepaald sub netwerk hoe druk of het is?

nl2dav
11-05-12, 20:22
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PS4ALL
Het is bij OVH bekend dat bij UPC vrijwel altijd problemen aanwezig zijn.
Mja... Maar ik heb het nu niet zozeer over verbindingen vanuit Nederland maar eigenlijk wereldwijd.

Ik kan het nog niet helemaal volgen wat er precies wegvalt. Zit niet echt logica in als het optreed. Kan van BRA/UK tot NL zijn en dan de een wel en de ander niet. Het lijkt nu iets rustiger, hopelijk treed de normale situatie weer spoedig in want ik heb het afgelopen jaar eigenlijk verder geen problemen ondervonden, behalve 22 Oktober dan.

Deze is wel interessant trouwens; http://status.ovh.net/?do=details&id=2753

PS4ALL
11-05-12, 13:22
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nyan
ik heb tele2 internet en 24/7 ssh aan naar een van mijn ovh servers en nergens last van...
als er problemen zijn kan je een mtr (mytraceroute) doen naar je server, daar kan je zien waar de packets droppen..
Een mtr heeft vaak geen zin, een mtr toont namelijk niet wat de snelheid is. Als ik kijk naar mtr's die ik heb naar diverse andere partijén dan zie ik vaak dat de ping latency's hier soms zelfs hoger zijn, maar ik wel mijn volledige snelheid benut die ik afneem bij mijn ISP (UPC).

De mtr van OVH toonde mij de afgelopen dagen (c.q. maanden) een veel te hoge response tijd, alleen mocht ik al blij zijn met max. 200Kbytes even simpel uitgelegd -> 1,4Gb duurde meer dan 3 uur om te downloaden!.

De MTR toonde dus eigenlijk helemaal niets qua extreem hoge response tijden. Overigens kun je zelfs 100% loss hebben en zelfs dan nog op volle snelheid downloaden. Een MTR kan als hulp dienen maar in geval van OVH telt er nog veel meer.


Inmiddels heb ik diverse partijen aangeschreven (gemailed) en heeft OVH het probleem opgelost. UPC klanten hebben weer 14 tot 17ms aan ping response tijden op hun servers, en voor zover mogelijk de volledige snelheid - voor zover de diverse netwerken e.d. te toelaten.

nyan
10-05-12, 16:21
ik heb tele2 internet en 24/7 ssh aan naar een van mijn ovh servers en nergens last van...
als er problemen zijn kan je een mtr (mytraceroute) doen naar je server, daar kan je zien waar de packets droppen..

PS4ALL
10-05-12, 11:43
Het is bij OVH bekend dat bij UPC vrijwel altijd problemen aanwezig zijn.

Vandaag is het wel heel erg extreem, sites laden bijna niet .... ping response tijden zijn allemaal boven de 33ms, speedtests vanaf een VPS elders duiden ook op ongelofelijke knijppraktijken of trage verbinding.

Al met al.... we gaan de zomer weer tegemoet en dan wordt het weer treitertijd.

nl2dav
08-05-12, 17:43
Ik draai game servers, natuurlijk hebben er een zooi mensen last van (maar niet iedereen).

Het is steeds netwerk uitval op specifieke momenten (gisteren om 20u bijvoorbeeld). Zie het nut er nog niet van in om uren tijd te besteden in het duidelijk maken van en wanneer het gebeurd. Ik verhuis alles wel ergens anders heen als dit aanhoud, kost minder moeite.

Heb dit onderwerp eigenlijk aangemaakt omdat ik benieuwd ben of andere klanten dezelfde problemen ondervinden.

OVH-NL
08-05-12, 14:01
Heeft u hier reeds een incident ticket van aangemaakt? Op die manier, kan de technische ondersteuning de oorzaak van het probleem onderzoeken.

Hebben meerdere gebruikers hetzelfde probleem?

nl2dav
04-05-12, 23:23
Titel zegt alles denk ik.

Wat is er de laatste dagen aan de hand? Dropped connections de hele dag door, nu ook weer achter elkaar. Maakt me redelijk geïrriteerd.