OVH Community, your new community space.

Shared 100mbit


oles@ovh.net
14-04-09, 20:48
Sphinx a écrit:
>


at the moment, you have no limit in the speed, even
with kimsufi. we have too much bandiwdth and we are
happy to give it for you.


Linkforsoad
14-04-09, 17:31
Het was een virtuele machine die als testmachine draait. De crew was deze aan het downloaden. 24 gig p/user.

Jesper
14-04-09, 16:18
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door l4mer
Nou, precies zoals hij zegt. Op dat moment waren er dus 15 personen een .iso van 24GB aan het downloaden van zijn server. Of 1,6GB (24GB in totaal dus) kan ook, dat ligt aan zijn defenitie van 'groot'
Ja maar ik snap de link niet tussen het bericht van de TS en dat bericht.

l4mer
14-04-09, 14:56
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesper
Ehm....?
Nou, precies zoals hij zegt. Op dat moment waren er dus 15 personen een .iso van 24GB aan het downloaden van zijn server. Of 1,6GB (24GB in totaal dus) kan ook, dat ligt aan zijn defenitie van 'groot'

Jesper
14-04-09, 13:59
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linkforsoad
Tevens werdt er een grote ISO gedownload op dat moment. Denk een 24 Gig door 15 personen :-p
Ehm....?

Linkforsoad
12-04-09, 19:48
Tevens werdt er een grote ISO gedownload op dat moment. Denk een 24 Gig door 15 personen :-p

Dirk Jan
12-04-09, 19:47
100 Pageviews per minuut is langena geen 100mbit.

Linkforsoad
12-04-09, 19:45
Bied op mijn Kimsufi L gratis hosting aan. Er waren gister 100 pageviews/minuut en geen problemen. HAd er effe een isotje voor iemand op gezet. GEen probleem. Rond half 8...

l4mer
12-04-09, 19:03
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesper
100mbit naar hun switch/routers die een grotere output naar buiten heeft, maar niet 100mbit voor alle servers natuurlijk, want dat kan niet

Nouja, kan wel, maar met 54.000 servers * 100mbit moet je al gauw 5400Gbit hebben, en dat heeft OVH niet
Echt shared is het dan niet te noemen. Tenzij je voor een servertje als de kimsufi L 1000 euro de maand oid wilt betalen zit je met overboeking, dat is overal zo. Op diezelfde manier kun je voor 20 euro per maand 20/1 ADSL krijgen zonder datalimiet, terwijl bedrijven voor 4/4 met een datalimiet rustig een paar honderd euro per maand neerleggen

En die snelheid die jij uitrekent... Neem wel even mee dat webservers maar de helft van de tijd draaien, en dat er bij OVH heel veel. Ehm. Verkeer van peer naar peer is. En da's intern, en dat zal een boel schelen.

Last van de overboeking heb ik in ieder geval nooit gehad. 9,5 tot 11 MB blijf ik halen naar allerlei locaties. Zeker met die extra AMSix lijnen erbij.

Jesper
12-04-09, 16:26
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door l4mer
Gaat het hier om een VPS?

Zo niet: Waar komt het hele verhaal over de shared verbinding vandaan? Op http://www.isgenoeg.nl/ staat dat de Kimsufi L een 100mbit poort heeft, en dat is ook precies wat ik de server kan laten doen, op alle tijdstippen die ik tot nu toe geprobeerd heb.

Heb jij een andere server dan de bèta-server?
100mbit naar hun switch/routers die een grotere output naar buiten heeft, maar niet 100mbit voor alle servers natuurlijk, want dat kan niet

Nouja, kan wel, maar met 54.000 servers * 100mbit moet je al gauw 5400Gbit hebben, en dat heeft OVH niet

Sphinx
12-04-09, 15:47
Ik meen te herinneren dat ik ergens heb vernomen dat die verbindingen shared waren(van de dedis'). Ik zou dan zeer waarschijnlijk ook meer dan 7MB moeten halen want dat is dan wel mager voor 100mbit non-shared.

l4mer
12-04-09, 15:16
Gaat het hier om een VPS?

Zo niet: Waar komt het hele verhaal over de shared verbinding vandaan? Op http://www.isgenoeg.nl/ staat dat de Kimsufi L een 100mbit poort heeft, en dat is ook precies wat ik de server kan laten doen, op alle tijdstippen die ik tot nu toe geprobeerd heb.

Heb jij een andere server dan de bèta-server?

Sphinx
12-04-09, 14:11
Beste OVH'ers,

Mij is het persoonlijk nog niet geheel duidelijk met hoeveel man je de shared connectie deelt. Op het forum hoor ik hier en daar klachten van mensen dat hun verbinding enorm traag is, zelf heb ik hier helemaal geen last van. Ik merk er zelf niet heel veel van dat ik de verbinding deel, behalve als ik met een 1gbit lijn gaat up en downloaden naar de ovh server(de gbit server staat op amsix). Uploaden vanaf ovh -> amsix gaat met een ruime 7MB/sec, mooi voldoende. Downloaden is bij mij nog onregelmatig, of dit te maken heeft met mijn buurman of met de peer naar amsix weet ik niet. Snelheden varieren van 2MB/s tot 11MB/s. Post hier ook maar je bevindingen over de shared connectie en ik hoor graag van iemand met hoeveel man je de connectie shared.


Happy easter!