Marc-NL
12-12-11, 17:01
Huishoudelijke mededeling voor November 2011.
Vanaf support lijkt het ons wel handig om met enige regelmaat
veel terugkomende vragen terug te koppelen op het forum.
Dit om ook aan de OVH klant te laten zien dat er gewerkt
word aan hun vragen;
veel terugkomende vragen terug te koppelen op het forum.
Dit om ook aan de OVH klant te laten zien dat er gewerkt
word aan hun vragen;
Veel voorkomende vragen – TOP 5:
*)
Automatisch betalen is dat mogelijk?
- Automatisch betalen is nog geen optie in het pakket van OVH maar is wel voor gesteld aan de afdeling finance. Het is zaak om een herinnering in te stellen in de agenda van uw smartphone of uw mail client kalender om dit niet te vergeten; (met een marge van 5 dagen voor de einddatum).
*)- Automatisch betalen is nog geen optie in het pakket van OVH maar is wel voor gesteld aan de afdeling finance. Het is zaak om een herinnering in te stellen in de agenda van uw smartphone of uw mail client kalender om dit niet te vergeten; (met een marge van 5 dagen voor de einddatum).
Ik zie geen nut van mijn server en wil deze teruggeven kan ik een refund krijgen?
- bij het aangaan van een overeenkomst gaat u akkoord met de algemene voorwaarden van OVH, hierin staat dat wanneer u de overeenkomst aangaat een juiste beslissing genomen hebt over het product waarvoor u gekozen heeft; refund is dan redelijkerwijs alleen mogelijk wanneer u een defect heeft of aantoonbaar kunt maken dat er overmacht bestaat.
- bij het aangaan van een overeenkomst gaat u akkoord met de algemene voorwaarden van OVH, hierin staat dat wanneer u de overeenkomst aangaat een juiste beslissing genomen hebt over het product waarvoor u gekozen heeft; refund is dan redelijkerwijs alleen mogelijk wanneer u een defect heeft of aantoonbaar kunt maken dat er overmacht bestaat.
Voor verdere zaken zie:
http://www.ovh.nl/support/algemene_voorwaarden/
*)
Mijn website is offline doordat ik geen betaling kan uitvoeren vanuit mijn manager; daar ik geen toegang heb; hoe kan ik dit alsnog voor elkaar krijgen?
- het is mogelijk betalingen te doen zonder dat u uit uw manager reageert; vanuit de zoekbalk in OVH.nl uw domein naam in te voeren kunt u ook vanuit daar uw betaling doen.
*)- het is mogelijk betalingen te doen zonder dat u uit uw manager reageert; vanuit de zoekbalk in OVH.nl uw domein naam in te voeren kunt u ook vanuit daar uw betaling doen.
Mijn server is nog niet online maar ik heb er net voor betaald; wanneer kan ik dit verwachten?
- het ligt eraan wat voor server het is en op welk moment dit aangevraagd is; praktisch gezien kan dit van 20 minuten tot en met 13 uur duren tot het actief is en u ontvangt een mail met de gegevens als het actief geworden is.
*)- het ligt eraan wat voor server het is en op welk moment dit aangevraagd is; praktisch gezien kan dit van 20 minuten tot en met 13 uur duren tot het actief is en u ontvangt een mail met de gegevens als het actief geworden is.
Ik heb geen toegang meer tot mijn manager v3, want ik ben mijn wachtwoord vergeten en heb geen toegang tot mijn e-mail.
- altijd er voor zorgen dat er een alternatief e-mail adres is in de manager zodat deze gewisseld kan worden door support. Aangepast kan niet, gewisseld kan wel. Dan is het ook mogelijk door een procedure te volgen dat er toestemming gevraagd wordt aan de huidige eigenaar (met identificatie en formulier met handtekening) om het om te zetten naar een ander OVH nic ID.
- altijd er voor zorgen dat er een alternatief e-mail adres is in de manager zodat deze gewisseld kan worden door support. Aangepast kan niet, gewisseld kan wel. Dan is het ook mogelijk door een procedure te volgen dat er toestemming gevraagd wordt aan de huidige eigenaar (met identificatie en formulier met handtekening) om het om te zetten naar een ander OVH nic ID.
Voor zover deze keer; als er suggesties zijn voor howto's krijgen we ze graag op support@ovh.nl
Marc
OVH Team
OVH Team