OVH Community, your new community space.

Vragen en meer vragen


PS4ALL
26-09-11, 12:26
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Betatester123
Weer een paar vragen. Jammer dat het niet allemaal duidelijk op de site zelf staat.

Op deze site: http://www.ovh.nl/producten/ripe_ip_block.xml
Staat dat de installatie kosten van X ip's een bepaald bedrag kost. Daarna staat prijs per maand = 0. Hoe zit dit?
Je betaald alleen de kosten om deze eenmalig aan te vragen. Er zijn dus geen maandelijkse kosten aan RIPE IP's verbonden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Betatester123
En er staat 'De "proffesional use" moet worden ingeschakeld op uw server'. Hoe schakel je dit in op een isgenoeg server? En wat kost dit?
Dit moet kun je via de manager bestellen voor € 15,00 excl. per maand. Bij de nieuwe generatie Isgenoeg servers is geen Professional Use, meer benodigd hier betaal je per IP-Adres een vast bedrag per maand. Ik meen € 1,00 excl. BTW per maand.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Betatester123
Kosten de 3 unit ip's (failover van OVH) bij een isgenoeg server ook extra?
Ja, bij de nieuwe generatie IsGenoeg servers betaal je € 1,00 excl. BTW per maand. In je manager kun je zien of jij onder de nieuwe of de oude voorwaarden valt. Bij de oude zul je de 'professional use' moeten bestellen van € 15,00 excl. BTW per maand, deze is dan zichtbaar in de manager. Bij de nieuwe Isgenoeg servers zie je (onder Diensten) geen 'Professional Use' en is deze niet langer verplicht.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Betatester123
En hoe schaf ik de 32 ripe ip's aan voor "€1.00 Excl.BTW /maand/ IP (€1.19 Incl.BTW)". Kan dit zonder 'professionele use'?
Zoals gezegd, oude generatie is 'professional use' zichtbaar in je manager en betaal je € 15,00 per maand + het eenmalige bedrag voor de installatie van extra IP's. Bij de nieuwe generatie betaal je geen € 15,00 per maand maar € 1,00 per maand per IP-Adres.

Het bestellen kan eenvoudig via de Manager, zie hiervoor:
=> Je Dedicated Server.
=> Diensten.
=> IP FailOver RIPE.
=> Additionele IP Blocken Bestellen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Betatester123
Edit: Vergeet ik nog een vraag :P, die 100Mbit link, is dat 100up en 100down of hoe moet ik dat zien?
100Mbit Up- & Download.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Betatester123
Edit2: en nog een vraag haha ^^. Kan de isgenoeg server in RAID mode?

Sorry voor de hoeveelheid vragen
De oude generatie welke voorzien is van 2 harddisks kunnen wel in Raid, de huidige generatie Isgenoeg servers hebben slechts één (1) harddisk waardoor geen Raid mogelijk is. Een extra harddisk (intern) bestellen behoort niet tot de mogelijkheden.

Betatester123
22-09-11, 13:05
Weer een paar vragen. Jammer dat het niet allemaal duidelijk op de site zelf staat.

Op deze site: http://www.ovh.nl/producten/ripe_ip_block.xml
Staat dat de installatie kosten van X ip's een bepaald bedrag kost. Daarna staat prijs per maand = 0. Hoe zit dit?

En er staat 'De "proffesional use" moet worden ingeschakeld op uw server'. Hoe schakel je dit in op een isgenoeg server? En wat kost dit?

Kosten de 3 unit ip's (failover van OVH) bij een isgenoeg server ook extra?

En hoe schaf ik de 32 ripe ip's aan voor "€1.00 Excl.BTW /maand/ IP (€1.19 Incl.BTW)". Kan dit zonder 'professionele use'?

Edit: Vergeet ik nog een vraag :P, die 100Mbit link, is dat 100up en 100down of hoe moet ik dat zien?

Edit2: en nog een vraag haha ^^. Kan de isgenoeg server in RAID mode?

Sorry voor de hoeveelheid vragen

romina
21-09-11, 15:07
Beste klant ,


hier zijn de antwoorden :

1/
Nee het is niet mogelijk met een Isgenoeg Server. Dit is mogelijk met een EG 2011 Best of http://www.ovh.nl/producten/eg_best_of.xml


2/
RIPE is meestal gebruik voor multiple domains hosting ( een Ip per domeinnaam)
Op deze link heeft u meer informatie : http://www.ovh.nl/producten/ripe_ip_block.xml


3/
Unit is Failover IP.
U kunt slechts maximaal 3 Failover IP's op uw server hebben, maar u mag tot 5012 RIPE IP's hebben.
RIPE is de naam van het bedrijf die deze IP-adressen biedt, maar de Failover IP's zijn van OVH.

4/
De gegarandeerd uptime is : 99.95%
Er zijn backups en met de ftp backup optie ( gratis) kunt u deze backup krijgen.

5/
Antwoord als gestuurd

Betatester123
19-09-11, 20:40
Even een paar vragen over de isgenoeg serie.
Vroeger stond dit in de kleine lettertjes eronder, maar nu niet meer...

Vraag 1.
Bij de 24G staat dat de gegarandeerde bandbreedte 100Mbps is. Echter staat er bij de NIC: "GigaEthernet". Is het ook mogelijk om de 24G te gebruiken icm 1Gbit verbinding? Zo ja, wat zijn hier de kosten van?

Vraag 2.
Er staat dat je 1 vast ipv4 krijgt en /64 ipv6. Nu lijkt me dat voor ipv6 adressen wel genoeg, maar voor ipv4 is het misschien wat aan de magere kant. Extra ip adressen kosten 1 euro per maand volgens RIPE voorwaarden. Nu vind ik dit echter wat vaag. Wat houden deze RIPE voorwaarden in? Als ik een ip adres actief ga gebruiken (bijvoorbeeld voor een service (mailserver, dns, irc) of voor een gameserver) valt dit dan onder de "voorwaarden" van RIPE?

Vraag 3.
Op de isgenoeg site wordt onder het kopje "Een IP Failover optie" onderscheid gemaakt tussen "Unit" en "RIPE". Wat is het verschil hiertussen? En is er verschil in kosten?

Vraag 4.
Welke uptime wordt gegarandeerd? En hoe gaat OVH om met het uitvallen van een volledige server? Zijn er externe backups die OVH zelf beheerd?

Vraag 5.
Zou iemand antwoord kunnen geven in mijn andere topic waarin mijn vraag staat over OVH & UDP verkeer limieten?